Geoblog.pl    mam    Podróże    2017 Ziemia Święta    Nadajemy z Nazaretu

Nadajemy z Nazaretu

Izrael
Izrael, Nazareth

Dotarliśmy do celu. Nie obyło się bez małych kłopotów, ale wszystko skończyło się dobrze. Po kolei. Odebranie auta odbyło się bez problemu. Wszystko poszło zgodnie ze zrobioną wcześniej rezerwacją. Auto jest z firmy Budget za pośrednictwem vipcars.com. Po drodze, jak i wcześniej do nawigowania pieszo po Jerozolimie bardzo dobrze sprawdziła się darmowa, opensourcowa aplikacja maps.me. Ściąga się wybrane mapy i można używać offline. Przejazd z Jerozolimy na Górę Tabor zajął ok 2,5 godziny (150 km)Niestety korki to stały element Izraela. Po drodze mijamy Naim gdzie Jezus wskrzesił syna wdowy. Góra Tabor to kolejne cudowne miejsce i okazja do modlitwy i wysłuchania nauczania. Na górę z powodu wąskiej i bardzo krętej drogi nie wjeżdżają autobusy ale można wjechać autem osobowym. Jest to miejsce Przemienienia Pańskiego i potwierdzenie Jego Boskiego pochodzenia. Z góry można podziwiać widoki na biblijne krainy. Zostajemy tu ok godziny. Do Nazaretu jest ok 15 km ale droga dłuży się przez powolne przejazdy przez arabskie wioski. Do miasta wjeżdżamy już po zmroku. Jak wjechałem do Starego Miasta to opowieść na inny czas.

W Antiqua Hostel pojawił się problem. Okazało się, że nikt tam się nas nie spodziewa. Trzy miesiące temu kiedy robiłem rezerwację poprzez hotels.com wszystko wyglądało w porządku. Dostałem potwierdzenie rezerwacji i płatności. Okazało się, że wtedy biznes prowadził ojciec, który już zmarł. Teraz hostel prowadzi syn, który zmienił mazwę, konta, system i naszej rezerwacji nie ma. Po dłuższych rozmowach i szukaniu rozwiązania musieliśmy zapłacić ponownie a reklamację złożymy u operatora. Ukłon ze strony nowego właściciela, a właściwie jego żony był taki, że dostaliśmy ofertę w pokoju dwuosobowym w cenie pokoju sześcioosobowego. Amen

Antiqua Hostel to mały rodzinny hostel, który pomieści kilkanaście osób. Mieści się on w kamiennym domu, zwartej zabudowy starego miasta. W cenie nie ma śniadania, ale jest kuchnia, w której można sobie coś przygotować. Kawa i herbata do dyspozycji gości gratis.